سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لمینت دندان در ایران چقدر ماندگاری دارد تیر 1401

ماندگاری روکش ها چقدر است+بعد روکش دندان چگونه است

    نظر

روکش‌های دندانی پوسته‌های نازکی هستند که مستقیماً روی دندان‌های شما اعمال می‌شوند و عیوب را می‌پوشانند تا لبخندی زیباتر ایجاد کنند. برخی از بیماران تنها به یک یا دو روکش نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر مجموعه کاملی از روکش‌ها را روی تمام دندان‌ها انتخاب می‌کنند که هنگام لبخند زدن قابل مشاهده باشند. حتی اگر فقط به یک روکش نیاز داشته باشید، می تواند تفاوت چشمگیری در ظاهر شما ایجاد کند.رایج ترین انواع روکش ها ونیرهای چینی، ونیرهای کامپوزیت و ونیرهای فوری هستند. روکش‌های چینی استاندارد طلایی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا بیشترین دوام را دارند و واقعی‌ترین ظاهر را دارند. دندان‌های واقعی با لایه‌هایی از مینا ساخته می‌شوند و این نوع روکش‌ها با لایه‌های نازک چینی ساخته می‌شوند و ظاهری طبیعی به آن‌ها می‌دهند. ونیرهای کامپوزیت با رزین ساخته می‌شوند و نسبت به ونیرهای چینی ارزان‌تر هستند، اما دوام چندانی ندارند و کاملاً واقعی نیستند. ونیرهای چینی و کامپوزیت هر دو به صورت سفارشی برای هر بیمار ایجاد می شوند، اما ونیرهای فوری این گونه نیستند. به همین دلیل ما آنها را توصیه نمی کنیم.


 

بیشتر بخون : جرم گیری دندان لمینت شده چگونه است ایا خوب است یا بد

 



بعد روکش دندان چگونه است؟

به گزارش سایت لمینت رابود زندگی با روکش های دندانی باید تقریباً مانند زندگی با دندان های طبیعی باشد. تمیز کردن روزانه با برس، نخ دندان و دهانشویه همچنان توصیه می شود و از جهاتی در ترمیم ها اهمیت بیشتری دارد.یکی از بزرگ‌ترین مشکلات روکش‌ها، به‌ویژه روکش‌های چینی، می‌توانند تراشه و ترک بخورند. بیشترین میزان بروز این موارد زمانی اتفاق می‌افتد که افراد به طور تصادفی دندان‌های خود را روی لیوان یا لیوان می‌کوبند، این پرسلن در تماس با چینی اغلب می‌تواند روکش‌ها را خرد کند.


تنها چیزی که برای زندگی با روکش های دندان لازم است این است که به یاد داشته باشید که روکش های دندانی نصب شده اند، مراقب غذاهایی باشید که خورده می شوند تا مطمئن شوید که دندان های جلویی از غذاهای بسیار سفت استفاده می کنند... و مراقب آن نوشیدنی ها باشید!



ماندگاری روکش ها چقدر است؟

طول عمر روکش های دندانی به این بستگی دارد که ونیرهای چینی یا کامپوزیت دارید و چقدر از آنها مراقبت می کنید. ونیر لمینت چینی می تواند از 10 تا 12 سال عمر کند. ونیرهای رزین کامپوزیت باید زودتر تعویض شوند، زیرا حدود 4 تا 8 سال ماندگاری دارند.


تفاوت بین ونیرهای کامپوزیت و پرسلن چیست؟

ونیرهای کامپوزیت از مخلوط مصنوعی رزین (پلاستیک) و شیشه ساخته می‌شوند که هر بار یک لایه روی دندان اعمال می‌شود. ونیرهای لمینت چینی پوسته های نازکی از پرسلن هستند که به جلوی دندان چسبانده شده اند. نگاهی دقیق تر به ونیرهای کامپوزیت ... مزایا:


به گرانی روکش های چینی نیست

تراشه ها و ترک ها قابل تعمیر هستند

مینای کمتری از دندان های طبیعی پاک می شود

معایب احتمالی:


دوام کمتر و لکه ها راحت تر ظاهر می شوند

طول عمر کمتر از روکش های چینی است

ونیرهای کامپوزیت به اندازه پرسلن طبیعی به نظر نمی رسند و حجیم تر به نظر می رسند

نگاهی دقیق تر به روکش های چینی ... مزایا:


بادوام تر و بهتر از ونیرهای کامپوزیت در برابر لکه ها مقاومت می کند

زیبایی بسیار طبیعی

طول عمر بیشتر

معایب احتمالی:


روکش های آسیب دیده قابل ترمیم نیستند، باید تعویض شوند

درمان بیشتر طول می کشد تا کامل شود (به طور معمول 3 روز)